Σελίδες

Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Γεμίζουν οι αντλίες



kausima_efodiasmosΤαχύτατα προχωρά ο ανεφοδιασμός της αγοράς με καύσιμα, καθώς τα ιδιωτικά και επιταγμένα βυτιοφόρα, εργάζονται επί 24ωρου βάσεως για να καλύψουν τις ανάγκες. Σε εφαρμογή του κυβερνητικού σχεδίου για να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες από τη συνέχιση της απεργίας των μεταφορέων, τα βυτιοφόρα του στρατού καλύπτουν κρίσιμους τομείς όπως αεροδρόμια, πλοία και νοσοκομεία. Ο εφοδιασμός με καύσιμα από τα διυλιστήρια εξελίσσεται ομαλά, με μικροεστίες έντασης το μεσημέρι του Σαββάτου, στα διόδια της Ελευσίνας. Στην Αττική ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα, στην περιφέρεια υπάρχουν ακόμη δυσκολίες, ωστόσο εκτιμάται ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί πλήρως τα επόμενα 24ωρα. Η διαδικασία της επίταξης έχει επιταχυνθεί και οι κυρώσεις για τους παραβάτες που φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση αδειών, θα εφαρμοστούν αμέσως.

Σε εξέλιξη διαβουλεύσεις για αναστολή της απεργίας

Έντονο παρασκήνιο, με ενδεχόμενες άμεσες θετικές επιπτώσεις στην κατεύθυνση αναστολής της απεργίας των Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, βρίσκεται σε εξέλιξη, σε μια προσπάθεια να αρθούν οι δυσμενείς συνέπειες που έχει προκαλέσει η απεργία στην κοινωνία και την οικονομία γενικότερα.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, εμφανίστηκε θετικός στο ενδεχόμενο να αρθεί η διαδικασία της επίταξης και της πολιτικής επιστράτευσης, αν οι απεργοί αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους και δεσμευτούν ότι εφόσον επανέλθουν στο τραπέζι του διαλόγου δεν θα προχωρήσουν ξανά σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Ο υπουργός έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι ο διάλογος θα αφορά τις προτάσεις του υπουργείου για θέματα που αφορούν τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο. Διεμήνυσε ότι θέμα παράτασης του χρόνου προσαρμογής, που σύμφωνα με το νομοσχέδιο είναι η τριετία, δεν τίθεται στο τραπέζι του διαλόγου.
Ο υπουργός ΥΜΔ επανέλαβε ότι παραμένει θιασώτης του εξαντλητικού διαλόγου, επέρριψε ευθύνες στους συνδικαλιστές απεργούς για την αποχώρηση από το διάλογο, μίλησε για ακρότητες από την πλευρά των απεργών, ορισμένους από τους οποίους αποκάλεσε οπαδούς της παρανομίας, καθώς αρνήθηκαν να παραλάβουν τα φύλλα πορείας και προέβησαν σε προπηλακισμούς συναδέλφων τους.
Από την πλευρά των απεργών, καθώς τόσο ο πρόεδρος της Ένωσης, κ. Τζωρτζάτος, όσο και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Βυτιοφορέων, εμφανίστηκαν σημαντικά πιο διαλλακτικοί, λέγοντας ότι μετά τις θετικές αυτές εξελίξεις που προέκυψαν από τις δηλώσεις του υπουργού, είναι έτοιμοι να προτείνουν την αναστολή της απεργίας.
Παρά το γεγονός ότι τα πράγματα είναι ακόμη ρευστά, εκτιμάται ότι ίσως εντός και των επομένων ωρών να υπάρχουν ραγδαίες εξελίξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται το ενδεχόμενο να μην πραγματοποιηθεί έκτακτη Γενική Συνέλευση των μελών του κλάδου, αλλά τηλεδιάσκεψη, τις προσεχείς ώρες σήμερα, των προέδρων των εννέα Ομοσπονδιών της Ένωσης, ώστε να εξεταστούν τα νέα δεδομένα και να ληφθούν αποφάσεις.
Σε ό,τι αφορά τώρα την τροφοδοσία της αγοράς με καύσιμα, η εικόνα σήμερα ήταν πολύ καλύτερη, καθώς από το πρωί πάνω από 200 ιδιωτικά και επιταγμένα βυτιοφόρα, φόρτωσαν καύσιμα από τα διϋλιστήρια της Ελευσίνας και στο λεκανοπέδιο Αττικής ικανοποιητικός αριθμός πρατηρίων διαθέτει καύσιμα και μάλιστα χωρίς να παρατηρούνται οι μεγάλες ουρές των προηγουμένων ημερών.

Δεν έλειψαν οι εντάσεις

Με το φύλλο επίταξης στα παρμπρίζ των φορτηγών, κάποιοι οδηγοί 48 ώρες μετά κυβερνητική απόφαση, έβαλαν εμπρός τις μηχανές τους. Οι περισσότεροι οδηγοί δεν δέχονται τα φύλλα επίταξης και αυτά θυροκολλούνται, ενώ σύμφωνα με τον οδηγό φορτηγού δημόσιας χρήσης Χρήστος Κανελλόπουλο, που έχει λάβει φύλλο επίταξης, ο φόβος για εντάσεις και καταστροφή του οχήματος του, δεν του επιτρέπει να βγει στο δρόμο ακόμα και με συνοδεία αστυνομίας, παρατηρώντας περαιτέρω ότι δεν υπάρχουν ακριβείς οδηγίες από τις Νομαρχίες για το ποιο θα είναι το ακριβές έργο των οδηγών και των οχημάτων.
Στη Λάρισα, η είδηση ότι κάποια πρατήρια είχαν από νωρίς βενζίνη προκάλεσε ουρές. Με τα μπιτόνια στα χέρια εκατοντάδες Λαρισαίοι περίμεναν να εξυπηρετηθούν. Δεν έλειψαν οι εντάσεις.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, 250 πρατήρια στην Αττική έχουν πληρότητα σε καύσιμα. Στον Ασπρόπυργο, ο ανεφοδιασμός τον βυτιοφόρων γίνεται κανονικά, όπως και στα διυλιστήρια Καλοχωρίου, στο νομό Θεσσαλονίκης.
Σήμερα το μεσημέρι, επιταγμένα βυτιοφόρα αναχώρησαν για Θεσσαλονίκη από τα διυλιστήρια Καλοχωρίου, με συνοδεία περιπολικών, ενώ στην περιοχή, από τους συγκεντρωμένους απεργούς, παραιτήθηκαν δύο μέλη του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών.
Έντονα προβλήματα σημειώνονται στο νομό Χαλκιδικής μετά από εξάντληση των αποθεμάτων στα πρατήρια.
Ένταση σημειώθηκε πριν από μερικές ώρες στα διόδια Ελευσίνας, όταν οι συγκεντρωμένοι οδηγοί, επιτέθηκαν σε βουλγαρικά βυτιοφόρα, θεωρώντας ότι σπάνε την απεργία. Ομάδα των ΜΑΤ, έσπευσε στο σημείο καταστέλλοντας τις μικρό εντάσεις που δημιουργήθηκαν.
Εξάλλου με ισχυρή αστυνόμευση 7 επιταγμένα φορτηγά ξεκίνησαν από το Βόλο προς ανεφοδιασμό της περιφέρειας όπου εντοπίζεται το εντονότερο πρόβλημα.

Αντιδράσεις αντιπολίτευσης

Ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Πάνος Παναγιωτόπουλος δήλωσε «τα πράγματα δεν θα είχαν φθάσει στα άκρα εάν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε κάνει από την αρχή σωστά τη δουλειά της».
Αντιδράσεις υπήρξαν και από τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.
«Η απόφαση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει τις ένοπλες δυνάμεις ως μηχανισμό παράκαμψης της απεργίας, συνιστά ακόμη ένα βήμα για την περαιτέρω συρρίκνωση της δημοκρατίας στον τόπο μας», τονίζει σε ανακοίνωση το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΝΕΤ, ΝΕΤ 105,8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου